Cum păstrezi un birou bine organizat. Mobilier de birou care ajută

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print
Share on whatsapp

Din experiența mea, pentru a obține un birou bine organizat, trebuie mai întăi să identifici sursele de dezordine. Iată sursele mele de dezordine la birou:

  • Hârtiile vechi cărora nu le-am găsit încă o destinație: îndosariere sau coșul de gunoi. Acestea stau de obicei pe rafturi, în niște dosare cu formă de “varză” sau în folii transparente A4 atât de aglomerate încât arata ca niște mingi dezumflate. Ca să nu se agraveze lucrurile, măcar o dată pe luna trec prin ele și sortez.
  • Prea multe lucruri de același tip, care fac aceleași lucru, cum sunt: agende, caiete de notițe, pixuri, cataloage de produse, s.a. La fel, sortarea regulată și depozitarea celor importante este cheia.
  • Prea multe cabluri și mufe, incarcatoare și USB-uri, etc. Unele dintre ele sunt de la device-uri pe care nu le mai folosesc de ani de zile, dar le țin poate ne mai trebuie la ceva. De obicei acel “ceva” a dispărut de mult, sau a apărut o soluție tehnnica mult mai bună, așa că nu mai trebuie chiar toate. Un sertar sau un coș pentru cele cu adevărat utile este bun pe lângă birou.
  • Lipsa unor spații de depozitare pe măsură nevoilor. Lucrez cu destul de multe hârtii în mod constant și a trebuit să le așez pe un flux în funcție de urgențe și vechime: hârtii nerezolvate, rezolvate care trebuie păstrate și rezolvate care se pot arunca.  Pentru o parte din arhivă am alocat și în alte zone decât biroul, iar asta îmi garantează ordinea și mă obligă să reiau procesul de sortare la intervale regulate. Câteva dosare noi, etichete autocolante A4 și bibliorafturile rezolvă problema arhivării.

Până acum ai identificat cu siguranță măcar o situație în care te regăsești. Dacă așa este, în continuare îți dăm și câteva sugestii care să te ajute să păstrezi un birou bine organizat.

Cum să păstrezi un birou bine organizat

1. Rafturi simple

Rafturile pot fi cea mai ieftină soluție de amenajare a spațiului de deasupra sau din preajma biroului, dacă nu optezi pentru varianta pe comandă. Ce înseamnă asta? Să alegi culoarea și forma dorită de placă pentru rafturi din orice mare magazin de bricolaj, plus consolele de susținere potrivite și să le montezi pe perete. Atât.

Lungimea și înălțimea rafturilor depinde de cât de mult spațiu ai pentru birou .

Această soluție de organizare pe verticală este ideală pentru spațiile mici, însă tot va trebui să păstrezi ordine, pentru că se va vedea tor ce expui pe rafturi.

De asemenea, ai grijă ce fel de vopsea ai pe perete. La modul ideal ar trebui să ai vopsea lavabilă sau chiar o vopsea pe baza de apă, cu finisaj lucios, care se curăță foarte ușor.

amenajare birou acasa racturi

2. Rafturi tip grid

Sunt de fapt un corp de mobilier personalizat exact pe forma și dimensiunile spațiului de care dispui. Sunt niște pătrate din PAL montate pe perete, cu dimensiuni și adâncime decise în funcție de utilizare și spațiul disponibil. Pentru a le folosi, trebuie să ții cont de înălțimea și forma celui mai mare obiect pe care îl vei expune acolo.

Creează ele însele o senzație de ordine aparte, prin carioajul foarte riguros, sprijină și separă foarte frumos grupurile de cărți și dosare.

casa caramida rafturi biblioteca

3. Separatoarele de cameră

Pot fi o soluție ideală pentru cei care au amenajat biroul într-un colț dintr-o cameră de locuit, dar sunt și o foarte buna soluție de organizare și depozitare.

Te poți folosi de partea de sus a separatorului pentru a expunde amintiri, fotografii sau artă, în scopul de a distrage atenția de la potențială dezordine de pe rafturile inferioare.

separator camera birou living
Sursa imagine:

4. Dulapuri închise

Sunt cea mai ordonată dintre soluțiile de ordonare.  Pur și simplu pui în spatele ușilor închise tot ce nu vrei să deranjeze privirea. Aici își pot găsi locul orice aglomerări nedorite de hârtii, chestiile urâte și cu forme ciudate care nu se potrivesc nicicum pe birou, trofee și colecții vechi, etc.

Curat, frumos și ordonat.

Miso Architects amenajare moderna apartament Bucuresti birou 1

Surse de mobilier pentru organizarea biroului

Varianta 1: amenajarea întregii camere ca birou

Sfătuiește-te cu un producător de mobila pe comandă / designer de interioare și vei obține varianta personalizată 100%. În funcție de mărimea camerei poți include orice in design, de la elemente tehnice și arhivă până la suveniruri și poze personale.

Varianta 2: biroul într-o bucățică de cameră

Poți cumpără rafturi gata făcute de la un magazine de bricolaj sau un separator de cameră de la un magazin de mobila, le instalezi, și gata. Biroul poate fi unul simplu, fie pe comandă, fie cumpărat de-a gata.

Cu scaunul de birou te ajutăm noi.

Varianta 3: buget restrâns

În acest caz, studiază critic colecția de mobilă pe care o ai deja. Schimbă destinația unui dulap sau a unei comode dintr-o altă cameră, și gata, ai un spațiu de depozitare în birou, ordonat și frumos.

Alte 10 idei pentru amenajare birou găsești aici.

AICI: despre amenanajare a unui birou intr-o locuinta mica

Sugestii de produs:

amenajare birou

Magazin Sporulcasei.ro: birouri

Newsletter Sporul casei

Lasa adresa de email si primesti gratuit un ebook cu proiecte romanesti de amenajare a livingului

Magazin: Sisteme de irigatii

Intreaba Specialistul

Alte articole Sporul casei:

IȚI PLACE CE citesti? ABONEAZĂ-TE la newsletter

Comentarii

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

STOP! Ne-ar plăcea să te revedem!

Înscrie-te la newsletterul Sporulcasei.ro și vei primi ultimele articole despre grădinărit la tine în inbox, plus ebook-ul nostru cu idei pentru amenajarea grădinii.

Bonus pe email: o ofertă surpriză pentru tine la prima achiziție din magazin!