- Acasă /
- Garanția produselor
Garanția produselor
Termeni generali pentru oferirea garanției pentru produse
Toate produsele comercializate de SporulCasei.ro au o garanție legală de conformitate de:
• 24 luni în cazul cumpărătorilor persoane fizice
• 12 luni în cazul cumpărătorilor persoane juridice
Baza legală pentru garanția de conformitate este oferită de:
• Ordonanță de urgență nr. 140/2021
• Ordonanță de urgență nr. 34/2014
• Ordonanța nr. 21/1992
Unele produse au garanții de durată mai lungă, iar acestea sunt prevăzute în mod explicit în documentele de garanție emise de către producătorii bunurilor respective.
Documentele privind garanția legală de conformitate pentru produsele vândute de către SporulCasei.ro sunt incluse în coletele produselor livrate sau, dacă acestea lipsesc din colet, se trimit clienților pe email.
Informații despre garanția oferită se află pe pagina fiecărui produs livrat de către SporulCasei.ro. Dacă această informație lipsește de pe site, se poate oferi telefonic, la 0740.217.811, sau prin email, la [email protected].
Condiții legale pentru garanția de conformitate pentru produsele comercializate de SporulCasei.ro, conform O.U.G. nr. 140 din 28 decembrie 2021
Articolul 5: Cerințe subiective de conformitate
Pentru a fi în conformitate cu contractul de vânzare, bunurile îndeplinesc în special următoarele condiții:
- a) respectă descrierea, tipul, cantitatea și calitatea și dețin funcționalitatea, compatibilitatea, interoperabilitatea și alte caracteristici prevăzute în contractul de vânzare;
- b) corespund scopului special pentru care consumatorul le solicită, pe care consumatorul l-a adus la cunoștința vânzătorului cel târziu în momentul încheierii contractului de vânzare și pe care vânzătorul l-a acceptat;
- c) sunt livrate împreună cu toate accesoriile și cu toate instrucțiunile, inclusiv de instalare, prevăzute în contractul de vânzare;
- d) sunt furnizate cu actualizări conform dispozițiilor contractului de vânzare.
Articolul 6: Cerințe obiective de conformitate
(1) Pe lângă respectarea cerințelor subiective de conformitate prevăzute la art. 5, bunurile îndeplinesc următoarele condiții:
- a) corespund scopurilor pentru care s-ar utiliza în mod normal bunuri de același tip, ținând seama, dacă este cazul, de prevederile legale în vigoare, de standarde tehnice sau, în absența unor astfel de standarde tehnice, de coduri de conduită aplicabile în domeniu și specifice sectorului;
- b) după caz, posedă calitatea și corespund descrierii unei mostre sau unui model pe care vânzătorul l-a pus la dispoziția consumatorului înainte de încheierea contractului;
- c) dacă este cazul, sunt livrate împreună cu accesoriile, inclusiv ambalajul, instrucțiunile de instalare sau alte instrucțiuni pe care consumatorul se poate aștepta în mod rezonabil să le primească; și
- d) respectă cantitatea și dețin calitățile și alte caracteristici, inclusiv în materie de durabilitate, funcționalitate, compatibilitate și securitate, care sunt normale pentru bunurile de același tip și la care consumatorul se poate aștepta în mod rezonabil, având în vedere natura bunurilor și ținând seama de orice declarație publică făcută de vânzător sau în numele acestuia sau de alte persoane situate în etapele anterioare ale lanțului de tranzacții, inclusiv de către producător mai ales în anunțuri publicitare sau pe etichetă.
Articolul 7: Instalarea incorectă a bunurilor
Orice neconformitate cauzată de instalarea incorectă a bunurilor este considerată ca reprezentând o neconformitate a bunurilor în una din următoarele situații:
- a) instalarea face parte din contractul de vânzare și a fost realizată de vânzător sau sub răspunderea vânzătorului;
- b) instalarea, destinată să fie realizată de consumator, a fost realizată de acesta și instalarea incorectă s-a datorat unor deficiențe în instrucțiunile de instalare furnizate de vânzător sau, în cazul bunurilor cu elemente digitale, de către vânzătorul sau furnizorul conținutului digital sau al serviciului digital.
Articolul 9: Răspunderea vânzătorului
(1) Vânzătorul răspunde față de consumator pentru orice neconformitate care există în momentul livrării bunurilor și care este constatată în termen de doi ani de la data respectivă.
Obligațiile Consumatorului
Consumatorul are îndatorirea de a consulta cu atenție prevederile Certificatului de garanție. Daca certificatul de garantie nu se gaseste in coletul produsului, acesta se poate cere prin telefon sau email.
Consumatorul este obligat să poată face/prezinte dovada instalării/montării bunurilor prin intermediul unui instalator autorizat pentru produsele a căror montare/instalare se face exclusiv cu un instalator autorizat, conform manualului/instrucțiunilor cu care au fost livrate. Respectiv, Consumatorul trebuie să păstreze și să prezinte, după caz, înscrisul/documentul din care reiese că instalarea/montarea a fost realizată cu respectarea acestei condiții (e.g. procesul-verbal de instalare, factura, devizul etc.).
Pentru a beneficia de Garanția legală, consumatorul trebuie să facă dovada achiziționării Produsului, prin prezentarea / transmiterea, după caz, a bonului fiscal / facturii.
Pentru a putea beneficia de măsurile corective în caz de neconformitate a bunului, consumatorul trebuie să respecte instrucțiunile de utilizare ale produselor, conform indicațiilor tehnice date de manualul de utilizare al producătorului/vânzătorului.
În cazul produselor nemontate/care pot fi demontate cu ușurință, consumatorul le va pune la dispoziția Vânzătorului / Producătorului, în vederea diagnosticării și reparării la una dintre unitățile de service partenere, prin curierul agreat de Vânzător / Producător, fără costuri suplimentare (cu excepția cazului în care consumatorul alege alt curier decât cel agreat de către Vânzător, caz în care consumatorul va suporta costul transportului).
Ulterior primului an de garanție, consumatorului i se poate solicita să facă dovada faptului că neconformitatea bunului invocată de acesta exista la momentul livrării bunurilor.
Conditii de returnare a produselor AICI.
Excepții de la acordarea Garanției
- Garanția nu acoperă uzura obișnuită, tăieturile sau zgârieturile ori deteriorările produse de impacturi sau accidente asupra bunurilor;
- Garanția nu se aplică produselor care au fost depozitate, asamblate sau instalate incorect, utilizate necorespunzător, abuziv sau incorect, ca de exemplu: nerespectarea instrucțiunile de purjare corecta a instalației de apa, tensiune de alimentare necorespunzătoare, împământare inexistentă sau greșită, acțiuni ale substanțelor chimice, noxe, fum, praf, umiditate, rozătoare, gândaci sau alte viețuitoare, etc), modificate, întreținute necorespunzător sau curățate folosind metode de curățare incorecte sau produse de curățare nepotrivite (d.e. produse abrazive; agenți de curățare care conțin substanțe volatile, acid clorhidric sau acid acetic; agenți de curățare care conțin înălbitor pe bază de clor, după caz, etc.);
- Garanția nu acoperă deteriorarea intenționată sau din neglijență, deteriorarea cauzată de nerespectarea instrucțiunilor de funcționare, montajul incorect sau prin legarea la o tensiune incorectă, legarea la o rețea de apă ce prezintă un nivel ridicat de impurități, deteriorarea cauzată de reacții chimice sau electrochimice, rugină, coroziune sau deteriorare din cauza apei, inclusiv, dar fără limitare la, deteriorarea cauzată de calcarul în exces din apă, deteriorarea cauzată de condiții de mediu anormale;
- Garanția nu acoperă componentele nefuncționale și decorative care nu afectează utilizarea normală a produsului, inclusiv orice zgârieturi și posibile diferențe de culoare;
- Garanția nu acoperă deteriorarea accidentală cauzată de obiecte străine sau substanțe și de curățarea sau deblocarea filtrelor, sistemelor de scurgere sau sertarelor pentru săpun;
- Garanția nu acoperă reparațiile efectuate de furnizorii de service nedesemnați de către Vânzător/Producător și/sau de o persoană care nu are calitatea de partener contractual autorizat de service sau atunci când au fost utilizate componente neoriginale;
- Garanția nu acoperă reparațiile cauzate de montajul/instalarea defectuoasă sau neconformă cu specificațiile, cu excepția cazului în care instalarea face parte din contractul de vânzare și a fost realizată de Vânzător sau sub răspunderea Vânzătorului sau instalarea incorectă s-a datorat unor deficiențe în instrucțiunile de instalare furnizate de Vânzător/Producător;
- Garanția nu acoperă deteriorări ivite cu ocazia transportului dacă acestea nu sunt neconsemnate printr-un proces-verbal de constatare al curierului;
- Garanția nu acoperă deteriorări rezultate din utilizarea bunului în alt mediu decât cel casnic, respectiv garanția nu acoperă deteriorări rezultate din utilizarea bunului în scop profesional;
- Garanția nu se extinde asupra materialelor consumabile și pieselor de uzură regulate sau asupra materialelor consumabile a căror durata de viață medie, conform standardelor producătorului, au fost atinse. Excepție fac cazurile în care aceste deteriorări sunt cauzate de defecte de producție;
- Garanția nu se extinde asupra componentelor, cum ar fi, dar fără a se limita la racorduri flexibile, garnituri, dibluri, garniturile de etanșare, acumulatorii pentru baterii cu senzor etc., care au o uzură naturală. Excepție fac cazurile în care se aceste deteriorări sunt cauzate de defecte de producție.
Instrucțiuni de folosire, exploatare, întreținere a produselor comercializate de Sporulcasei.ro
Curățarea mobilierului se face cu cârpă moale și umedă, prin ștergere și uscare. Se recomandă la curățare folosirea produselor speciale de curățare a mobilei.
Curățarea tapițeriei diferă în funcție de caracteristicile materialului și gradul de murdărire. Cele mai multe materiale pot fi curățate cu o cârpă umezită în apă sau într-o soluție cu detergent blând. Nu puneți produse de curățat direct pe pete! Nu folosiți clor! Pentru întreținerea pielii, folosiți soluții speciale destinate acestora. Aplicați soluția pe o bucată de pânză fină și nu direct pe piele!
Accesoriile (mânere metalice, role, șine culisabile, agățători cuier) se curăță și se lustruiesc cu o cârpă moale.
Asamblarea mobilierului se face conform schemei de montaj anexată.
Produsele de mobilier sunt fabricate din PAL melaminat, PAL vopsit, MDF vopsit, MDF furniruit, subansamble și elemente din lemn masiv, accesorii metalice nichelate. În cazul produselor cu tapițerie, aceasta este produsă din stofă certificată ISO 9001 sau din imitație de piele ecologică import.
Folosirea mobilierului se face fără bruscări.
Mobilierul de baie este conceput de către producător pentru a fi folosit în mediul special al băii, dar nu în bătaia directă a apei de la duș/cadă/lavoar.
Somierele sunt proiectate să susțină greutatea saltelei, respectiv a utilizatorului, uniform distribuite pe fiecare lamelă în parte. Lamelele somierelor nu pot susține individual greutatea unei persoane.
Instrucțiuni de întreținere a mobilierului:
- Mobilierul nu se șterge cu apă din abundență.
ii. Nu se folosesc detergenți și solvenți de orice natură.
iii. Nu se folosesc obiecte cu vârf ascuțit pentru curățare.
iv. Mobilierul va fi ferit de acțiunea directă a razelor de soare și de ploaie.
v. Mobilierul va fi ferit de acțiunea substanțelor uleioase, hidrocarburi etc. Aceste substanțe pot duce la deteriorarea tapițeriei.
Instrucțiuni de întreținere a bateriilor sanitare:
- Bateriile sanitare se curăță folosind un detergent lichid neabraziv;
ii. Îndepărtarea depunerilor de calcar din bateriile sanitare se realizează folosind o soluție decalcifiantă;
iii. Ulterior curățării bateriei sanitare, aceasta se spală cu apă curată și se lustruiește cu o cârpă curată;
iv. În vederea curățării bateriilor sanitare, nu se pot folosi detergenți care conțin acizi sau agenți abrazivi (ex: produse abrazive; agenți de curățare care conțin substanțe volatile, acid clorhidric sau acid acetic, respectiv agenți de curățare care conțin înălbitor pe bază de clor etc.);
v. Pentru a micșora depunerile de calcar de pe baterii, folosiți filtre pentru dedurizarea apei.