Albastru Atemporal – Culoarea Anului 2018 în România
0 comentarii

Ne-am obișnuit ca în materie de culoarea anului, să așteptăm să se dea ora exactă de la  Institutul Pantone, dar iată că pentru anul 2018 a apărut o surpriză: Policolor, producător român de lacuri și vopsele,  lansează  proiectul Culoarea Anului 2018 în România, ce trasează tendințele în materie de design specifice spațiului românesc.

Policolor a demarat în primăvara acestui an proiectul Culoarea Anului în România, acțiune finalizată prin voturile a peste 1000 de români pasionați de design și arhitectură.

Creativii care au participat cu proiectele de culori-concept la Culoarea Anului 2018 sunt 9 dintre cei mai activi, talentați și consecvenți arhitecți și designeri ai momentului din România. Calitatea și vizibilitatea lor, dar și implicarea directă pe care au avut-o în acțiuni din aria industriilor creative au fost criteriile de care s-a ținut cont atunci când au fost invitați să participe la inițiativa de selecție a Culorii Anului în România.

Culoarea Anului 2018 în Romania este Albastru Atemporal

Au fost patru propuneri supuse la vot –Nude, Culoarea Responsabilității, Albastru Occident și Albastru Atemporal. Prin ele autorii au adus propria viziune despre ceea ce poate fi culoarea definitorie pentru țara noastră în 2018, ținând cont de specificul cultural, istoric și personalitatea comunității locale.

Timp de o lună, cele patru propuneri de culori au fost prezentate succesiv în mediul online publicului larg, iar alte două săptămâni au fost expuse pe platforma Designist.ro dedicată designerilor, arhitecților și pasionaților de home& decoși au fost supuse votului.

1.109 români și-au exprimat preferința pentru una dintre cele patru culori, iar  cele mai multe voturi, 39,22%, au fost pentru Albastru Atemporal. Celelalte voturi au fost împărțite astfel: 24,52% pentru Nude, 20,46% pentru Culoarea Responsabilității și 15,68% pentru Albastru Occident.

Cele 4 culori-concept participante la competiție

Nude, echipa Martine Claessens și Maria Burachu

Inspirația a venit din dragostea pentru culoare și pentru tradiția românească a meșteșugului și a condus la o propunere care exprimă onestitate, măiestrie și respect: Nude. Cele două doamne designer susțin că un trend nu trebuie să se limiteze la granițele unei țări ca să îi fie reprezentativ, ci poate fi o punte care să unească atât membrii aceleiași comunități, cât și comunități diferite.

Culoarea Responsabilității, echipa Eliza Yokina și Andrei Butușină

Spiritul civic participativ al românilor are un discurs din ce în ce mai tranșant și o influență tot mai mare asupra societății. Echipa a pornit de la această realitate, de la speranțele pentru viitor și de la curajul de a găsi unitatea, și au ajuns la un concept care le-a înglobat pe toate: Culoarea Responsabilității, compusă din albastru și nuanțe de galben-auriu.

Albastru Occident, echipa Eduard Baicu, Ionuț Mândrișcanu și Irina Neacșu

De la influențele și culturile care se întrepătrund în spațiul național și generează un amestec inedit și paradoxal, a apărut și cea de-a treia propunere a proiectului: Albastru Occident. Cei trei arhitecți au explicat că văd România ca pe “o intersecție de influențe și culturi care a generat un amestec paradoxal. Experimentăm extremele, ne însușim contrastele, însă ne-am dorit mereu un context evoluat, așezat și matur. De aceea aspirăm către Occident”.

Albastru Atemporal, echipa Noha Nicolescu și Hamid Nikola Katrib

În arta populară românească, albastrul este considerat, cel mai adesea, simbol al spiritualității. Se asociază cu adevărul, inspirația, creativitatea, liniștea, introspecția și contemplarea. Lipsit de materialitate în sine, albastrul are potențialul de a transforma realul în imaginar. Am căutat o frecvență pe care a vibrat continuu, de-a lungul timpului, spiritul românesc. Am regăsit-o materializată în tradiție, de-a lungul timpului, în culoarea albastră, și am denumit-o Albastru Atemporal.

Echipa Culoarea Anului 2018

Echipa

Pentru că toate cele patru propuneri pentru Culoarea Anului 2018 au venit ca rezultat al unor dezbateri și workshopuri comune, toate nuanțele aduse în atenție pot fi considerate complementare în 2018.

Echipele care le-au adus în prim-plan și au gândit conceptele ce stau în spatele lor sunt formate din Maria Burachu, designer de obiect și Martine Claessens, designer de interior, Andrei Butușină, arhitect și Eliza Yokina, arhitect, arhitecții Eduard Baicu, Ionuț Mândrișcanu și Irina Neacșuarhitect, designer de interior și de obiect, Hamid Nicola Katrib, arhitect și designer de interior și Noha Nicolescu, designer de bijuterie și arhitect.

„Ne dorim să transformăm acest proiect pentru România creativă într-unul anual, la care să se alăture și alte domenii care pun accent pe culoare, bun gust și setează trenduri, de la arhitecți și designeri de interior și de obiect- segment profesional care s-a implicat încă din acest an -la regizori și scenografi, producători de mobilier, de decorațiuni și creatori de modă” – Camelia Dragomirescu, director de marketing Policolor România.

 

Poți comanda din Magazin Sporul Casei:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.