Tendinte 2014: creste cererea pentru usile de garaj cu textura neteda - Sporul casei - Soluţii şi idei pentru casă şi grădină Tendinte 2014: creste cererea pentru usile de garaj cu textura neteda - Sporul casei - Soluţii şi idei pentru casă şi grădină

Tendinte 2014: creste cererea pentru usile de garaj cu textura neteda

Constructia unei case se desfasoara in mai multe etape, iar usile de garaj sunt printre ultimele elemente alese si instalate. Mai intai se aplica acoperisul, se instaleaza tamplaria (usi, ferestre, rulouri exterioare), zidurile casei prind culoare. Avem astfel un tablou aproape complet, din care mai lipseste usa garajului. Fiind adusa la finalul constructiei, avantajul este ca poate fi aleasa pentru a se armoniza perfect cu fatada casei. Se poate tine cont de culoare, de textura, model, alte accesorizari precum vitraje sau usi pietonale.

Usa cu panouri vitrate
MCA_Ug_panouri_vitrate

Daca vorbim despre modelele preferate de clienti, observam o tendinta generala spre modern, spre inovatie. Tendintele sunt in schimbare, usile de garaj cu textura neteda au castigat in 2013 peste 20% din cereri. Panourile clasice au fost mai putin cautate.

“In piata usilor de garaj, se vand preponderent usi cu panouri cu linii (RIB) sau casetate. Pe acestea le consideram “clasice”, fiind cele mai cunoscute si cele mai cerute. Interesant este ca in 2013 aproximativ 20% din panourile folosite de fabrica noastra la executia usilor au fost fara linii (textura neteda) sau panouri MID-RIB, cu o singura linie pe mijloc, o crestere destul de mare comparativ cu doar 12% in 2012″, potrivit lui Ciprian Oprea, director general al MCA Grup Romania, cel mai mare producator local. Culoarea speciala Rusted, aplicata pe panou neted, a fost vedeta anului, cererile pentru aceasta combinatie fiind de doua ori mai mari fata de 2012.

Usa din panouri de aluminiu
MCA_foto_usa_flush_aluminiu

  Infuzie proaspata de culoare: moda din Vest, adusa treptat spre Romania

La mare cautare in tara au fost si in 2013, ca si in anii anteriori, usile de garaj in culori standard, albe sau maro, acestea fiind mai accesibile ca pret. Potrivit datelor aferente anului trecut ale producatorului MCA Grup, 45% dintre usile instalate in tara au fost albe sau maro, urmate de argintiu, stejar auriu, nuc, dar si gri antracit.

Interesant este ca procentul usilor vopsite in alte culori din gama RAL decat gama disponibila in stoc s-a dublat in 2013, ajungand la 7% din totalul cererilor interne. La export 11% din cereri sunt pentru astfel de culori speciale, asa ca putem spune ca tendinta pietei locale este de a prelua moda din Vest.

„Numarul clientilor care au devenit constienti ca pot cere personalizarea produsului este in crestere, iar noi suntem pregatiti sa oferim oricare din cele 213 culori din paletarul RAL si imitatiile de lemn, precum stejar auriu, nuc sau wenge, dar si noua „vedeta” Rusted. Anul trecut am deschis la Timisoara cel mai mare showroom de usi de garaj din Romania, echipat cu mostre in culori indraznete, si credem ca am dat curaj clientilor sa isi urmeze imaginatia. De aici cereri in crestere pentru culori deosebite. In plus, oferim posibilitatea personalizarii usilor cu insertii metalice din inox, cu varietati de design practic infinite. Acestea sunt foarte cautate in Belgia si Franta”, explica Ciprian Oprea, CEO al producatorului de usi de garaj MCA Grup.

Usa panouri albe
MCA_usa_alba

Pentru ca albul nu se demodeaza niciodata…

Brandul MCA a castigat in ultimii ani un renume si pe piete externe, precum Franta, Belgia sau Italia. Aruncand o privire spre transporturile care au plecat spre garaje din tari straine, observam ca usile cele mai dorite anul trecut au fost albe, 27% din cererile externe. Apoi,  16% au fost pe nuanta stejar auriu, 9% maro, 8% gri antracit (argintiu); 6% nuc, iar 11% vopsire in alte culori RAL.

In ceea ce priveste accesorizarile pentru usi rezidentiale, la noi in tara au fost cerute usi automate (cu motor electric) in proportie de 76%. La export, unde pietele sunt mai mature, iar clientii au nivel de trai mai ridicat, 93% din usile sectionale au fost livrate cu automatizare.

Usa Rusted, panouri netede
MCA_Usa_de_garaj_Rusted_panouri_netede

MCA este cel mai vandut brand autohton de usi de sectionale, controlat de societatea MILCA SRL. Producatorul roman cu o experienta de 16 ani are la Jilava, langa Bucuresti, cea mai mare fabrica de profil din Europa de Sud-Est si asigura livrari oriunde in tara. De asemenea, MCA exporta in Belgia, Franta, Austria, Germania, Serbia, Bulgaria, Moldova si Italia.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citeşte şi:

ArchiTECHture Conference&Expo 2017: de la orașele inteligente, la geometria satului

În această toamnă, peste 300 de arhitecți, proiectanți, primari și frunizori de servicii conexe domeniului …