Studiu: pe piaţa de centrale termice, peste o treime din achiziţii sunt reprezentate de înlocuire - Sporul casei - Soluţii şi idei pentru casă şi grădină Studiu: pe piaţa de centrale termice, peste o treime din achiziţii sunt reprezentate de înlocuire - Sporul casei - Soluţii şi idei pentru casă şi grădină

Studiu: pe piaţa de centrale termice, peste o treime din achiziţii sunt reprezentate de înlocuire

40% dintre familiile care aleg instalarea unei centrale termice pe gaz iau această decizie deoarece îşi doresc independenţă şi renunţă la sistemul centralizat de încălzire, potrivit unui studiu* de piaţă realizat de Ariston Thermo România,

Investiţia într-o centrală termică pe gaz este una importantă, iar românii au motivaţii clare atunci când o realizează:

  • dorinţa acestora de a fi independenţi din punct de vedere termic,
  • de a avea confort şi
  • de a avea control total asupra cheltuielilor lunare

Însă apar semne că piaţă se maturizează: în topul motivelor pentru care românii aleg să cumpere o centrală termică, cu un procent de peste 30%, a urcat nevoia de înlocuire a acesteia, fie ca urmare a apariţiei tehnologiilor noi şi mai performante, fie în contextul unei renovări a locuinţei.

Restul de 30% dintre achiziţii sunt fie realizate de cei care se mută într-o casă nouă, fie de cei care abia acum au putut opta pentru o centrală termică, din diferite motive (de ex. lipsa infrastructurii reţelei de gaz).




Cum aleg românii centralele termice pe gaz

„Dacă în anii trecuţi, preţul era pe primul loc în cazul unei achiziţii, acum cumpărătorii au alte criterii de care ţin cont, lucru ce arată o maturizare şi dezvoltare a pieţei de profil” – Cătălin Drăguleanu, Country Manager Romania : .

  • caracteristicile tehnice ale produsului
  • marca produsului
  • serviciile post-vânzare

Acest lucru se datorează faptului că românii au înţeles că centrala termică este un produs cu o durată lungă de viaţă, iar serviciile oferite ulterior achiziţiei, precum garanţia şi service-ul, sunt extrem de importante.

“Perioada de garanţie este importantă la achiziţia unei centrale termice, iar comportamentul de achiziţie al românilor din ultima perioadă sugerează că tot mai mulţi înţeleg acest lucru, acordând-i mare atenţie. Observăm această grijă mai ales în rândul clienţilor care decid să îşi schimbe centrala termică veche cu una nouă, mai performantă. De altfel, studiul nostru a arătat că brandul Ariston este pe primul loc în topul preferinţelor clienţilor când vine vorba de înlocuire, acest lucru datorându-se nu numai modelelor performate de centrale termice, cât şi serviciilor de mentanţă puse la dispoziţie clienţilor”, a afirmat Cătălin Drăguleanu.

Criterii de selecţie diferite la înlocuire, faţă de prima achiziţie

La înlocuirea centralei termice criteriile de selecţie sunt diferite faţă de prima instalare, fiind pus accentul mai ales pe serviciile de service şi garanţie. De altfel, acesta este motivul pentru care Ariston Thermo România investeşte permanent în performanţa reţelei de service, în acoperirea acesteia la nivel geografic, pregătirea tehnică a firmelor partenere, cât şi în livrarea pieselor de schimb în cel mai scurt timp, în orice colţ al ţării.

În plus, în contextul verificărilor tehnice periodice ce asigură o performanţă optimă a produsului, compania oferă şi posibilitatea semnării unui contract de service care prelungeşte serviciile în garanţie până la 7 ani, în acest fel clientul fiind degrevat de orice problemă ar putea apărea la centrala termică achiziţionată.

Părerea instalatorului, tot mai importantă

Potrivit studiului, cca. 60% din persoanele care au achiziţionat o centrală termică au făcut singuri alegerea, 33% au ales să se consulte cu un instalator şi doar 7% au lăsat decizia pe seama acestuia.

În ceea ce priveşte decizia de achiziţie, în 57% dintre cazuri sfatul oferit de o firmă specializată sau de un instalator este foarte important, procentul fiind în creştere comparativ cu 2013, când ponderea era de 45%.

ariston_CLASpremiumEvo_ambientata

Informarea înainte de achiziţie

În ceea ce priveşte informarea, acesta este, de asemenea, în creştere, iar sursele principale sunt site-urile brandurilor de centrale termice, publicaţii / portaluri specializate cum este si Sporulcasei.ro şi mediile sociale.

De unde cumpără românii centrala termică

Când vine vorba de sursa achiziţiei, 28% din români aleg să cumpere o centrală termică dintr-un magazin de tip DIY datorită gamei largi de produse expuse, dar şi pentru că sunt locaţii care conferă încredere.

Peste 50% din achiziţii se fac din magazinele specializate pentru instalaţii, de asemenea datorită consilierii profesionale, cât şi a faptului că acestea oferă servicii post vânzare.

În plus, este de remarcat faptul că achiziţiile online sunt încă limitate la doar 7%, deoarece centrala termică este un produs complex, ce necesită consiliere tehnică de specialitate pentru o dimensionare corectă raportată la cerinţele clientului.

*Studiul a fost realizat de Ariston Thermo Romania, în luna decembrie 2015

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citeşte şi:

Uşa culisantă MINI – Red Dot Award pentru cel mai bun produs în 2017

Uşa culisantă MINI cu finisaje de lemn şi metal impresionează prin liniile minimaliste şi dimensiunile …