Saint-Gobain aniverseaza 350 de ani - Sporul casei - Soluţii şi idei pentru casă şi grădină Saint-Gobain aniverseaza 350 de ani - Sporul casei - Soluţii şi idei pentru casă şi grădină

Saint-Gobain aniverseaza 350 de ani

In acest an Saint-Gobain sarbatoreste cea de-a 350-a aniversare. Este un moment deosebit pe care Grupul il marcheaza promovandu-si istoria, cu privirea indreptata spre viitor, spre 2015, an care va fi incarcat cu evenimente importante. Aniversarea a inceput pe data de 9 ianuarie in Shanghai (China) si se va incheia in luna octombrie in Paris (Franta).

Saint-Gobain, un grup ce priveste spre viitor

Inca de la infiintarea ei in anul 1665 de catre regele Ludovic al XIV-lea si Ministrul sau de Finante, Jean-Baptiste Colbert, cea mai veche companie listata la bursa din Paris CAC 40 index, s-a adaptat la schimbarile globale si a acceptat numeroasele provocari care s-au ivit de-a lungul timpului. Saint-Gobain priveste permanent spre ziua de maine si stie ca exista multe motive pentru a crede in viitor, bazate pe cei sase piloni ai strategiei sale si pe valorile Grupului.

O lume fara frontiere: De cand a infiintat prima unitate in afara Frantei, in Germania, in 1850, Saint-Gobain a evoluat la nivel international ajungand astazi sa opereze in 64 de tari.

Habitatul durabil este accesibil: Saint-Gobain ofera produse si solutii inovatoare pentru a raspunde provocarilor fundamentale in domeniul habitatului, cu scopul de a-i reduce impactul asupra mediului, a imbunatati eficienta energetica si confortul ocupantilor.

Inovatia schimba lumea: Saint-Gobain este una dintre cele mai inovative 100 de companii ale lumii. Inovatia este inclusa in cursul istoric si in identitatea companiei. Produsele Saint- Gobain imbunatatesc habitatul si viata de zi cu zi.

Talentul este infinit: Puterea Grupului Saint-Gobain sta in angajatii sai. Fiind uniti datorita unor valori comune, in fiecare zi ei accepta numeroase provocari, servind milioanele de clienti ai Grupului.

Habitatul pentru toti este posibil: Saint-Gobain isi ia angajamentul de a crea posibilitati pentru toata lumea, inventand materiale adaptate pietelor locale si prin intermediul Fundatiei Saint-Gobain Initiatives. 

Saint-Gobain a traversat timpurile si a anticipat viitorul: Timp de 350 de ani, Grupul s-a reinventat continuu pentru a se adapta si a sprijini schimbarile lumii.

Un an de festivitati

Pe 9 ianuarie 2015, Pierre-André de Chalendar, Presedinte – Director General al Saint-Gobain a inaugurat in Shanghai festivitatile de aniversare a celor 350 de ani, care vor cuprinde mai multe puncte de interes:

Pavilioane itinerante futuriste, deschise publicului, care vor prezenta capacitatea Grupului pentru inovatie si expertiza exceptionala in materiale de constructii. Acestea vor face un turneu mondial si vor oferi vizitatorilor o experienta senzoriala si artistica unica: in Shanghai (China) in ianuarie, in São Paulo (Brazilia) in aprilie, in Philadelphia (SUA) in iunie si in Paris (Franta) in octombrie.

Primul pavilion este un tribut adus afacerii initiale Saint Gobain, sticla, si oamenilor care au contribuit la realizarea ei. Ziua, cubul de sticla este saturat de lumina si animat de miscarea norilor de pe cer, iar noaptea este un joc indraznet de LED-uri.

Saint_Gobain_pavilion1

Al doilea pavilion evidentiaza confortul acustic adus de materialele Saint Gobain: cubul este capitonat cu materiale albe, care evoca moliciune si puritate acustica.

Saint_Gobain_pavilion2

Al treilea pavilion promoveaza maiestria si calitatea materialelor printr-un joc de lumina, culoare si materie. Cele 2 inele rotative sustin: unul panouri mari de sticla colorata iar cel de-al doilea, panouri de sticla texturata si antichizata.

Saint_Gobain_pavilion3

Pavilionul al 4-lea este despre viitor: maiestria si experienta Saint Gobain pot creat cele mai indraznete proiecte si pot privi cun incredere spre viitor. Ziua, pavilionul este o uriasa scara rasucita ce pare aproape in miscare, iar noaptea este un obiect futurist, cu muchiile luminate de LED-uri.

Saint_Gobain_pavilion4

O expozitie virtuala in cinci limbi (franceza, engleza, germana, spaniola si portugheza braziliana) va fi lansata online in luna februarie. Cu peste 700 de documente de arhiva, Saint-Gobain va oferi tuturor oportunitatea de a-i explora sau redescoperi istoria printr-o serie de documente nepublicate pana in momentul acesta.

O carte aniversara, conectata la expozitia virtuala prin coduri QR si tradusa in cinci limbi (franceza, engleza, germana, spaniola si portugheza braziliana), va fi publicata de catre Editura Albin Michel in primavara. Aceasta carte face o incursiune in trecutul si prezentul companiei si va oferi o sansa unica de a afla mai multe despre Saint-Gobain intr-o maniera diferita.

Jocul World 350, disponibil gratuit din primavara pentru smartphone-uri si tablete. World 350 va permite jucatorilor sa-si testeze abilitatile digitale si sa-si provoace prietenii si familiile sa intre intr-o lume neobisnuita, unde se vor intalni subtil cu Saint-Gobain. Sarcina lor va fi sa construiasca locuinte pe planeta World 350.

In ultimul rand, o zi aniversara care va fi sarbatorita de catre toti angajatii Grupului la nivel mondial, pe 15 octombrie. Aceasta va materializa legaturile puternice intre toti angajatii Saint-Gobain.


350 de ani de istorie

Secolul 17: Ludovic al XIV-lea, la indemnul ministrului Colbert, a creat Manufacture Royale des Glaces, pentru a sfida suprematia Venetiei in productia de oglinzi.

Secolul 18: Oglinzile au devenit la moda si din ce in ce mai accesibile. Beneficiind de ordine regale si personale, fabrica, cu peste 1.000 de angajati, s-a modernizat si s-a bucurat de prosperitate pe parcursul intregului secol.

Secolul 19: Confruntandu-se cu o competitie internationala puternica, Saint-Gobain si-a diversificat productia si in zona chimicalelor. Pana la sfarsitul secolului, afacerea a fost impartita in mod egal intre chimicale si productie de sticla. Fabrica a beneficiat de o crestere rapida intr-o noua zona de arhitectura bazata pe fier si otel, in principal pentru cladiri publice mari: piete, gari, arcade, etc.

Secolul 20: Pana acum, Saint-Gobain si-a indreptat atentia spre toate tipurile de produse din sticla (ambalaje din sticla, sticla optica, fibra de sticla etc). Revolutia automobilelor si arhitectura moderna cu intinderile sale vaste de suprafete netede, au oferit companiei noi piete de desfacere. In 1970, Saint-Gobain a fuzionat cu producatorul de conducte din fonta Pont-à-Mousson. Acest fapt a condus spre un nou stil de management, nationalizarea (1982), urmata de privatizare (1986), eforturi crescute in cercetare, implantarea in noi tari si o perioada de cesiuni si achizitii. Achizitii majore au inclus Norton in 1990, care a pozitionat Saint-Gobain in zona materialelor high-tech (materiale abrazive, ceramica si plastic). Achizitia Poliet (Point.P, Lapeyre si Weber) in 1996 a permis companiei sa intre in distributia materialelor de constructii (45% din cifra de afaceri pe anul 2013).

Secolul 21: Saint-Gobain si-a concentrat strategia pe habitatul durabil in timp ce a continuat sa serveasca numeroase piete industriale. Sprijinit de numeroasele situri din intreaga lume, Grupul continua sa creasca in tarile in curs de dezvoltare si sa faca achizitii semnificative pentru a-si extinde distributia de materiale de constructii in Europa si pentru a-si completa portofoliul de produse (achizitia British Plaster Board in 2005 – ipsos si placi de gips-carton – si Maxit in 2007 – mortare industriale).

https://www.saint-gobain.com/fr

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citeşte şi:

Când este indicat să torni şapă autonivelantă sub parchet

Când ne gândim la la pardoseli, ne vine în minte  de obicei partea decorativă a …