Profitul operational al Cemacon creste cu 16% in primul trimestru - Sporul casei - Soluţii şi idei pentru casă şi grădină Profitul operational al Cemacon creste cu 16% in primul trimestru - Sporul casei - Soluţii şi idei pentru casă şi grădină

Profitul operational al Cemacon creste cu 16% in primul trimestru

•    Crestere cu 7% a cifrei de afaceri
•    Venituri operationale in crestere cu 40%
•    Profitabilitate operationala in crestere cu 16%
•    Lichiditatea companiei s-a imbunatatit cu 37%
•    Implementarea restructurarii datoriilor este in termen

Cemacon_evolutie_CA_trimI

In primul trimestru al anului 2014, Cemacon a inregistrat o cifra de afaceri de peste 7 milioane de lei, in crestere cu 7% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Pe o piata care a stat sub semnul stocurilor mari plasate fortat de producatori la distribuitori, vanzarile Cemacon au crescut, valoric, cu 10%, depasind dinamica volumelor si determinand imbunatatirea profitabilitatii operationale cu 16%. Veniturile operationale au crescut cu 40% comparativ cu aceeasi perioada a anului 2013.

“Pentru Cemacon, 2014 este anul consolidarii afacerii, din punct de vedere financiar, comercial si operational. Asta inseamna ca ne-am propus in continuare cresteri, ce se bazeaza pe valorificarea a noi zone de competenta. Strategia de diferentiere si pozitionare deja isi arata roadele in imbunatatirea calitatii vanzarii noastre: am mentinut trendul ascendent de anul trecut, am crescut valoric mai mult decat cantitativ. Prin noua abordare de strategie comerciala, ne intarim parteneriatul cu distribuitorii si, impreuna, promovam beneficiile portofoliului de produse EVOCERAMIC, pe care l-am imbunatatit consistent in 2013. Cemacon este un brand premium, iar pozitia pe piata din Transilvania o confirma”, a declarat Liviu Stoleru, Director General si Presedinte al Consiliului de Administratie Cemacon.

Cemacon_fabrica1

In primul trimestru al anului 2014, costul de productie, desi afectat de cresterile de pret la energie, materii prime si ambalaje, a fost pastrat la nivelul din 2013. Efectul scumpirilor a fost atenuat de o noua etapa de eficientizare a consumului energetic, in urma unor investitii la fabrica din Recea ce au vizat schimbari de reteta si imbunatatiri de flux de productie.

”Credem ca lupta de pret nu este in avantajul niciunui jucator din piata, fie el producator, distribuitor sau constructor. Plusvaloarea se obtine cu produse performante, care imbina eficienta de cost si timp, care, in cele din urma, se convertesc in beneficii consistente pentru fiecare proiect”, a completat Liviu Stoleru.

Cemacon_Liviu_Stoleru

Restructurarea pachetului de credite, cauza rezultatului financiar negativ, se afla in linie dreapta, conform intelegerii semnate de Cemacon cu BCR in noiembrie 2013. Primii pasi ai acordului au fost implementati; astfel, la sfarsitul anului 2013, BCR a cesionat 12 milioane euro din creanta catre fondul de investitii Business Capital For Romania Opportunity Fund Cooperatief U.A., iar actionarii au decis deja majorarea capitalului social. In perioada urmatoare, se va realiza conversia in actiuni a datoriei excedentare.

”Ne aflam intr-un stadiu avansat cu procedurile de restructurare a creditelor. Colaborarea dintre banca, actionari si companie este una eficienta, iar etapele deja parcurse din acord – transferul de creanta, operatiunile de capital, pregatirea mutarii activelor – sunt garantia ca vom inchide cu succes procesul in cea de a doua parte a anului.

Astfel, la sfarsitul lui 2014, prin performanta operationala si prin incheierea restructurarii financiare, voi atinge un obiectiv personal setat la preluarea proiectului in 2010: Cemacon va inregistra profit net, indicatorul esential de sanatate a business-ului”, a declarat Liviu Stoleru, Director General si Presedinte al Consiliului de Administratie Cemacon.

Desi piata materialelor de zidarie nu da semnale de revenire, iar presiunea pe costurile de productie si de operare este mare ca urmare a masurilor fiscale si de liberalizare de la inceputul anului, pentru 2014 managementul Cemacon isi propune cresterea cifrei de afaceri cu 31% fata de 2013 si cresterea profitului operational cu 28%. De asemenea, Cemacon isi propune sa devina lider de piata in Transilvania, Banat si Crisana, sa creasca la nivel national cota de piata de la 16% la 18% si sa completeze portofoliului EVOCERAMIC cu alte produse unice in piata, cu beneficii relevante pentru consumatori.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citeşte şi:

Perdelele pentru uşă fluide, practice şi cu montaj extrem de simplu

Odată cu sosirea căldurii, necesitatea închiderii uşilor pentru protecţie la frig dispare, dar deschiderea lor …