La ce să fii atent cand faci recepţia unui apartament nou

La ce să fii atent cand faci recepţia unui apartament nou

Atunci când alegem un apartament nou, majoritatea dintre noi ne concentrăm atenţia pe locaţie şi vecinătăţi, finisaje, număr de camere, buget, finanţare. Şi când toate acestea sunt cum ne aşteptăm, satisfacţia este atât de mare, încât este posibil să uităm să verificăm o serie de elemente de care depinde bunăstarea şi liniştea noastră post-mutare.

Etapa de predare-primire a apartamentului este etapa în care pot ieşi la iveală eventualele vicii aparente sau ascunse ale acestuia. Pe cele aparente le puteţi constata singuri, la nivel de zugrăveli, montaj gresie/faianţă, curăţenie, prezenţa sau lipsa anumitor dotări promise.

Pe cele ascunse le puteţi descoperi de obicei cu ajutorul unui expert tehnic, în măsură să deruleze verificări specifice pentru depistarea lor. Dezvoltatorii serioşi permit clintilor lor să vină însoţiţi de orice fel de expert consideră că este nevoie: structura de rezistenţă, instalaţii, hidroizolatii, etc, în ideea păstrării unei relaţii bune şi corecte cu viitorul proprietar.

Ce să verifici la recepţia apartamentului?

În primul rând actele: autorizaţia de construire, procesul-verbal de recepţie a lucrării, cadastrul etc. Verificaţi dacă în acte, mai ales în cadastru figurează exact ceea ce v-aţi înţeles să cumpăraţi şi nu există lipsuri sau părţi adăugate eronat faţă de plan. Dacă le veţi depista ulterior, va trebui să faceţi singuri o nouă documentaţie cadastrală, o nouă intabulare şi orice altă modificare va fi nevoie.

Urmează verificarea tehnică şi în acest stadiu natura verificărilor se stabileste în funcţie de fiecare situaţie în parte. De exemplu, pentru apartamentele aflate la ultimul etaj, clientul are trebui să vină însoţit de un expert în terase şi acoperişuri.

În orice apartament însă, dezvoltatorul Adama ne sugerează că ar trebui să verificăm cât mai atent următoarele:

1Instalații electriceVerificarea funcționalității acestora, a tabloului electric și a siguranțelor și puterea instalată
2Instalații sanitareFuncționarea pompelor, sistemul de recirculare a apei, sistemul de evacuare a apelor și deșeurilor menajere
3Aspecte tehnice ale clădiriiStructura de rezistență (cel mai important aspect)
4LifturiBuna funcționare și valabilitatea verificărilor
5FinisajeCorespondența cu proiectul (materialele folosite să fie cele care figurează în proiect), prize – funcționalitate și număr, parchet fără rosturi distanțate, finisarea pereților, tâmplăria PVC – părți mobile perfect funcționale etc.
6Instalații termiceBuna funcționare a centralei termice si a aparatelor de aer condiționat (dacă există)

„De preferat este ca recepţia apartamentului să se realizeze în prezenţa unui reprezentant al constructorului sau a unui inginer din partea dezvoltatorului – o persoană avizată, capabilă să răspundă întrebărilor de ordin tehnic venite din parte  a clientului.” – Alina Necula, Head of Marketing&Sales Adama Group.

Trebuie să existe şi un proces verbal de predare-primire

Dacă aţi descoperit vicii în timpul recepţiei, acestea ar trebui trecute în procesul verbal de recepţie a proprietăţii, împreună cu timpul în care devoltatorul îşi asumă să le remedieze.

Nu uitaţi să verificaţi şi contoarele, precum şi dacă există sau nu debite restante la furnizorii de utilităţi.

receptia_apartamentului2 receptia_apartamentului3

Sursa: Adama

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.