Grupul Hornbach, crestere cu 4,3% a cifrei de afaceri, pana la aproximativ 3,4 miliarde euro - Sporul casei - Soluţii şi idei pentru casă şi grădină Grupul Hornbach, crestere cu 4,3% a cifrei de afaceri, pana la aproximativ 3,4 miliarde euro - Sporul casei - Soluţii şi idei pentru casă şi grădină

Grupul Hornbach, crestere cu 4,3% a cifrei de afaceri, pana la aproximativ 3,4 miliarde euro

Dupa o crestere finala puternica in trimestrul patru, grupul Hornbach (Concernul Hornbach Holding AG) raporteaza o crestere a cifrei de afaceri cu 4,3 procente pentru anul financiar 2013/2014, ajungand la 3.369 milioane euro.

Cel mai mare subconcern operativ, Hornbach-Baumarkt-AG, care administreaza in intreaga Europa 142 de magazine de bricolaj in noua tari, si-a imbunatatit cifra de afaceri cu 4,4 procente, ajungand la 3.152 milioane euro. Dupa rezultatele mai slabe din primul trimestru, cauzate de conditiile meteorologice nefavorabile, Hornbach a reusit sa majoreze semnificativ ritmul de crestere comparativ cu anul precedent. Raportat la vanzarile consolidate si la ajustarile cursului valutar, cifrele de afaceri ale magazinelor de bricolaj (DIY) au cunoscut o tendinta ascendenta: au crescut la nivelul concernului cu 2,7 procente, dupa o scadere de 1,4 procente in aceeasi perioada a anului precedent.

Cresterea cifrei de afaceri din decursul anului financiar 2013/2014 (1 martie 2013 – 28 februarie 2014) este atribuita, in principal, celor 92 magazine de bricolaj Hornbach din Germania. Acestea au determinat o crestere a cifrei de afaceri la nivel national a subconcernului Hornbach-Baumarkt-AG cu 5 procente la 12 luni, ajungand la 1.827 milioane euro. Raportat la aceeasi suprafata, adica fara a se lua in calcul magazinele inaugurate si magazinele inchise din ultimele douasprezece luni, cifra de afaceri in Germania a crescut cu 4,9 procente. Cota de piata la nivel national a crescut, in anul 2013, de la 9,3 procente la 10 procente.

Germania: Crestere semnificativa comparativ cu tendinta pietei

„Dupa socul din primavara, aceasta este o reusita foarte puternica in Germania“, a declarat Albrecht Hornbach, presedintele Consiliului de administratie al societatii-mama, Hornbach Holding AG.

„In anul precedent am avut o crestere semnificativa comparativ cu tendinta negativa a pietei si ne-am distantat mai mult fata de segmentul de piata din punct de vedere al cifrei de afaceri raportata la suprafata, ajungand de la 1,5 puncte procentuale la aproximativ 5 puncte procentuale“, a mai adaugat acesta.

Hornbach considera ca motivul principal al acestei evolutii il reprezinta axarea consecventa pe clientii cu proiecte de bricolaj. In plus, compania a reusit sa isi asigure cote de piata care, dupa intrarea in insolventa a firmelor Praktiker si Max-Bahr, incepand din vara anului 2013, au fost redistribuite concurentei.

Pe langa acestea, magazinele de bricolaj au fost avantajate si de vremea buna. Astfel, in ultimul trimestru (decembrie 2013 – februarie 2014), nu a existat pauza de iarna pentru proiectele de constructie si renovare. Acest lucru a reprezentat un avantaj si pentru dezvoltarea subconcernului Hornbach Baustoff Union GmbH. Cifrele de afaceri ale celor 27 sucursale regionale ale magazinelor de materiale de constructii au crescut in 2013/2014 cu 4,1 procente, ajungand la 216 milioane euro.

  In restul Europei: succes in procesul de recuperare a deficitului

Comparativ cu anul precedent, dinamica cifrei de afaceri a crescut simtitor si in restul Europei. In cele opt tari din afara Germaniei cifra de afaceri pentru segmentul DIY a crescut, incluzand magazinele inaugurate, cu 3,5 procente, ajungand la 1.325 milioane euro. Cota magazinelor din strainatate in cadrul subconcernului s-a redus datorita cresterii relativ considerabile din Germania, de la 42,4 la 42 procente. Raportat la vanzarile consolidate si la ajustarile cursului valutar, la nivel international, magazinele de bricolaj Hornbach au reusit, dupa douasprezece luni, sa recupereze aproape integral deficitul cauzat in primul trimestru de conditiile meteorologice nefavorabile (scadere de 0,1 procente).

Conform informatiilor oferite de companie, incepand din primavara anului 2013, dorinta de cumparare a consumatorilor a cunoscut o crestere graduala odata cu sfarsitul recesiunii din Europa.

„Cumparatorii sunt din nou dispusi sa aloce mai multi bani pentru constructii si bricolaj“, a afirmat A. Hornbach. In acest context, magazinele Hornbach din restul Europei au cunoscut o tendinta ascendenta constanta.

„Numarul tarilor din zona noastra de distributie in care s-a raportat o crestere neta a cifrei de afaceri a crescut comparativ cu anul precedent“, a mai spus A. Hornbach.
hornbach_cifre_2013(1)

*ajustat cu efectele cursului valutar
In cazul datelor procentuale si cifrelor pot aparea diferente cauzate de rotunjire. Datele procentuale sunt calculate raportat la mii euro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citeşte şi:

Măsuri pentru securitatea garajului uşor de implementat

Dacă foloseşti un garaj, şi mai ales dacă aceste este lipit de casă şi ai …