Cum se întreţine un motofierăstrău - Sporul casei - Soluţii şi idei pentru casă şi grădină Cum se întreţine un motofierăstrău - Sporul casei - Soluţii şi idei pentru casă şi grădină

Cum se întreţine un motofierăstrău

Întreţinerea şi utilizarea corectă a unui motofierăstrău nou achiziţionat te poate scuti de multe vizite nedorite la service. Iată câteva lucruri pe care ar trebui să le ştii încă de la început.

Alege un model pe care îl poţi manevra cu uşurinţă, care să fie suficient de mare şi performant pentru operaţiunea pe care urmează să o desfăşori şi  potrivit pentru condiţiile de lucru şi locul de utilizare: gospodărie/mediu forestier.

Hârtiile sunt foarte importante

Citeşte şi păstrează cărţile tehnice şi intrucţiunile de utilizare, precum şi documentele de achiziţie. Informaţiile de acolo sunt foarte utile în cazuri neaşteptate şi sunt chiar indispensabile în cazul unui retur de produs.

Siguranţa înainte de toate

Citeşte cu atenţie manualul de utilizare al motofierăstrăului.

Foloseşte întotdeauna ochelari de protecţie. Mănuşile, casca şi pantalonii speciali sunt indipensabile dacă eşti profesionist.

Verifică zona de lucru înainte de a începe munca. Este necesar să ai suficient spaţiu în jur pentru a-ţi face treaba în siguranţă.  De asemenea, trebuie să fii atent la cablurile de electricitate din aer şi la alte obstacole precum maşini ori alte clădiri din jur.

Fă o revizie! Asigură-te că lanţul este pus în mod corect şi că este ajustat adecvat, astfel încât atunci când frâna este activată, acesta să nu sară. Lanţul nu trebuie să fie nici prea strâns, nici prea liber, iar piuliţele trebuie să fie bine strânse deoarece ele se pot slăbi din cauza vibraţiei, lanţul nemaifiind suficient de întins la utilizare.

ruris-dac-401s-motoferastrau-2-0-cp-40-cm-26189
Motofierăstrău Ruris DAC 401s

 

Rodajul

Realizează rodajul motofierastraului dacă acesta nu este făcut din fabrică. Pentru rodaj, se porneşte motorul şi se lasă la relanti, iar la o durata de câteva minute, se accelerează că să iasă gazele arse afară pe eşapament. Rodajul se poate face fără lama şi lanţ. După rodaj, poţi începe lucrul efectiv.

Cealaltă variantă de rodare, cu lamă şi lanţ, presupune tăierea la început numai de lemne cu diametru mic, ceea ce presupune turarea motorului, dar nu maximă. Am găsit recomandări pentru tăierea de lemne subţiri preţ de câteva rezervoare, în scopul rodării.

Simplul mers în relanti nu este suficient pentru rodare, pentru că se depun substanţe nedorite (calamină) pe piston şi în timp acesta se va bloca.

Foloseşte combustibilul potrivit, în proporţia potrivită

Umple rezervorul cu combustibil şi fă amestecul corect cu uleiul, ceea ce în mod normal înseamnă o proporţie de 2% (1:50 unităţi) până la 4% (1:25 unităţi) ulei. Fiecare producător are recomandările lui privind acest procent şi de obicei vand uleiuri speciale pentru motoare în 2 timpi pentru motofierăstraiele lor, sub marca proprie.

Specialiştii spun ca folosirea de combustibil incorect amestecat sau nepotrivit cu motorul – mai ales uleiurile – este printre cele mai frecvente motive de revenire la service.

Ţine cont că rezervorul are două dopuri, în apropierea mânerului de acceleraţie, care de cele mai multe ori sunt etichetate. Adesea, dopul mare este pentru combustibil, iar cel mic pentru ulei. Umple rezervorul cu ulei, verifică să fie ambele dopuri bine închise şi aşează motofierastraul pe o suprafaţă plană.

Motofierastraie Ruris

Pornire motofierăstrău

Pentru siguranţă, pornirea motofierăstrăului se va face după ce acesta a fost aşezat şi fixat pe o suprafaţă plană, mai ales în cazul motofierastraielor mari, care din cauza vibraţiilor foarte puternice produse de motor la pornire, pot provoca accidentări.

Pentru pornirea motofierăstrăului, pune butonul pe poziţia de pornit, trage şocul pentru pornirea la rece. Când motorul va fi cald, şocul nu va mai fi necesar. Apoi trage de sfoară pentru a porni motorul, fără a o forţa.

Nu forţa lama şi îndreapt-o în direcţia corectă

De asemenea, nu forţă lama, ea va tăia cu propria greutate sau cu presiune moderată. Menţine motofierastraul în funcţiune la  viteză maximă în timp ce tai, reducând acceleraţia doar când eşti aproape de terminare.

Tăierea se va realiza tot timpul în direcţia opusă utilizatorului, cu lama orientată spre exterior.

Nu tăia cu vârful lamei deoarece există riscul de recul, lama să sară din lemn ori lanţul să se blocheze în lemn, să se rupă şi să te rănească.

Unelte ajutătoare

Fii pregătit pentru o situaţie de urgenţă. Încearcă să ai mereu pe langa tine un baros, un ciocan de lemn, un topor, în cazul în care trunchiul pe care îl tai îţi blochează lama.

După utilizare

Odată ce ai terminat operaţiunea, lasă motofierăstrăul să se răcească înainte de a-l depozita. O bună idee este de a vărsa combustibilul şi uleiul deoarece pot prezenţa scurgeri, fiind şi foarte uşor inflamabile.

Curăţă filtrul de aer după fiecare utilizare. La fel trebuie curăţate şi piesele motorului de sub capacul  filtrului de aer, locurile de sub capacul de prindere a lamei şi al întinzătorului de lanţ pentru a nu se înfunda pompă de ulei a lanţului.

Depozitează motofierăstrăul într-o cutie sigilată pentru a nu rugini.

Material realizat cu sprijinul Tehnic Bazar

18 comentarii

  1. o proporţie de 2% (1:50 unităţi) până la 4% (1:25 unităţi) ulei

  2. Pavel constantin

    Amestecul corect de ulei este 2%(1:50) pina la 4%(1:25) dar fiecare producator recomanda un anumit tip de ulei special si raportul de amestec ce trebuie respectat.

  3. idriceanu gino -gabriel

    Proportia amestecului ulei-benzina este 2% (1:50 unităţi) până la 4% (1:25 unităţi) ulei

  4. Amestecul este de 2% pana la 4% ulei si restul pana la 100% benzina i. Intr-o alta proportie inseamna 1;50 pana la 1;25 parti de ulei si benzina.

  5. Proportie amestec ulei+benzina de la2% la 4% deci de la20 ml la 40ml ulei la 1000 ml benzina. (1:50 -1:25 parti ulei / benzina

  6. amesteculi ulei-benzina este 2% (1:50 unităţi) până la 4% (1:25 unităţi) ulei

  7. Proportia amestecului ulei-benzina este 2% (1:50 unităţi) până la 4% (1:25 unităţi) ulei

  8. Goleanu Anisoara

    Amestecul este de 2% -1/50 de unitati-pana la 4% -1/25 unitati- ulei,restul de pana 100% benzina,in functie de producatorul motofierastraului.

  9. proportia ulei benzina este 1:50 pana la 1:25unitati ulei

  10. Foloseste ferastraul Ruris,dar nu distruge pomii fara mila!

  11. Se folosesc uleiuri speciale 2t in amestec cu benzina[2%(1:50)pana la4%(1:25)] functie de producator.

  12. Capanu Victoria-Olga

    Raspuns :In functie de marca de motofierastrau ,se face un am,estec de combustibil cu ulei de la 2% (1:50 unitati ) pana la 4%(1: 25 unitati ) ulei

  13. Biristeica Constantin

    amestc 2-4%sau alfel spusin proportie de 1:50-1:20

  14. Amestec in proporţie de 2% (1:50 unităţi) până la 4% (1:25 unităţi) ulei.

    • Amestecul este de 2% pana la 4% ulei si restul pana la 100% benzina in functia de producatorul motofierastraului. Intr-o alta proportie inseamna 1;50 pana la 1;25 parti de ulei si benzina.

  15. gociu florin iulian

    Amestecul benzina+ulei trebuie facut in proporţie de 2% (1:50 unităţi) până la 4% (1:25 unităţi) ulei.

  16. Proportia amestecului ulei-benzina este 2% (1:50 unităţi) până la 4% (1:25 unităţi) ulei

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citeşte şi:

Fotolii şi canapele extensibile uşoare, cu design scandinav

Când este vorba despre locuri suplimentare de dormit şi zone de relaxare, este vorba despre …