Cum organizezi un birou funcțional într-o locuință mică - Sporul casei - Soluţii şi idei pentru casă şi grădină Cum organizezi un birou funcțional într-o locuință mică - Sporul casei - Soluţii şi idei pentru casă şi grădină

Cum organizezi un birou funcțional într-o locuință mică

Cum tot mai mulți dintre noi se orientează către joburi de acasă sau au angajatori orientați spre rezultate, dispuși să ne lase să lucrăm de oriunde există o conexiune la internet, nevoia de a avea un birou funcțional în interiorul locuinței este o prioritate. Și chiar dacă există diverse reclame pe internet care promovează îmbogățirea rapidă de pe telefonul mobil, în timp ce stai relaxat pe canapea, în realitate lucrurile nu stau chiar așa. Lucrul de acasă poate însemna distrageri frecvente, așa că este important să definești și să trasezi niște limite – nu numai fizice! – pentru a putea fi productiv și creativ.

Dacă ai un număr suficient de mare de camere, un birou se amenajează teoretic mai ușor și rapid, dar într-un spațiu nu prea mare, se impun niște reguli și niște limite. Și da, poți lucra în pijama, dacă ții neapărat, atât timp cât partenerul tău de afaceri nu simte asta și are impresia că ești pus la 4 ace, în mjlocul unui birou sofisticat, știi ce faci și ești profesionist!

Simplu, dar eficient: un blat sprijinit pe tevi metalice terminate cu flanse, pentru a nu zgaria blatul si parchetul. Rafturile sunt sprijinte tot pe tevi, iar o draperie metalica cu tot cu carlige este folosita pentru a agata diverse maruntisuri. Sursa imagine: https://www.familyhandyman.com

Poți fi productiv și (de) acasă

Ceea ce sporește productivitatea la serviciu este tocmai ideea că mergi la serviciu, delimitandu-te complet de viața de familie, într-un loc dedicat, pentru a face o treabă conform unui contract. Biroul tău vechi din liceu, un scaun reciclat și un stativ pentru documente pot fi biroul tău de acasă, dar nu prea inspiră respect și nici chef de muncă. Mai degrabă este deprimant și vei ocoli locul, pentru că nu prea te face să te simți ca un om de afaceri și nici ceilalți membri ai familiei nu îl te vor considera ca atare.

Delimitează așadar în spațiu pentru biroul tău, oricât de mică este casa, stabilește-ți nevoile și bugetează. Idei pentru un birou pot fi prinse chiar și în amenajarea unei garsoniere, dacă acesta este spațiul de care dispui. Ideea este să se integreze în suprafața disponibilă, dar să aibă acel ceva care spune “aici se lucrează / don’t touch”.

Un birou cu o vedere impresionanta in aceasta casa din Londra.

Un blat de lucru solid și pe măsura ta

O cerința indispensabilă unui birou funcțional este suprafața de lucru solidă. Delimitează spațiul biroului, măsoară și apoi caută soluții de implementare. Poți folosi un blat de bucătărie vechi, dacă nu este zgâriat sau ars, sau poți cumpăra și folosi unul nou. O placă de PAL melaminat sau de placaj pot fi folosite în același scop, mai ales dacă ești și pasionat de bricolaj. Avantajul unui blat este acela că poate fi tăiat exact al dimensiunea dorită și poate fi fixat fie pe perete, fie pe dulăpioare, țevi sau alte elemente de sprijin de pe podea, putând fi fixat exact la înălțimea dorită de tine.

Nu trebuie să fie un blat cu proprietăți speciale – în fond nu îl folosești la bucătărie – iar la 2 cm grosime are suficientă rezistență să susțină un computer sau două și niște papetărie.

Un pod transformat in birou de arhitectura. Proiectul intreg aici.

Rafturi rezistente și încăpătoare

Chiar dacă lucrezi strict pe laptop și consideri că hârtia nu mai este o necesitate, tot se vor aduna hârtii la un moment dat: facturi, oferte, documente contabile, cărți de specialitate, broșuri, extrase de cont, agende, etc.

Pe cele pe care vrei sau trebuie să le păstrezi, nu le păstra pe birou. Montează rafturi suspendate și folosește inteligent spațiul pe verticală. Te ajută să păstrezi ordinea și poți adaugă și un element de delimitare vizuală, folosind pe respectivă suprafața de perete un tapet special, de exemplu.

Urcă pe rafturi orice te-ar putea încurca: fire, routterul wireless, încărcătorul telefonului, etc.



Birou generos si dulapuri suspensate, pentru mai multe ordine. Proiectul intreg aici.

Mic mobilier versatil pentru un birou funcțional

Pe lângă rafturi, te mai poți folosi de dulăpioare multifuncționale cu sertare pentru a depozita alte lucruri mărunte, cum sunt hârtia de corespondență, ștampile, agrafe de birou, capsator. Dacă au înălțimea potrivită, acest tip de dulăpioare poate fi folosit ca element de sprijin pentru blatul de lucru. Dacă sunt pe rotile, este și mai bine, pentru că se pot muta oricând este nevoie, cu sau fără blat.

Birou discret, amenajat pe un perete al livingului. Intreaga amenajare aici.

Ține tot ce este important la o lungime de braț

Telefonul, agenda – dacă mai folosești o agendă fizică – borcanul cu pixuri și standerul pentru hârtii urgente sunt încă elemente standard pentru orice birou, oriunde s-ar afla. Ține-le aproape pe cale pe care le folosești frecvent și folosește rafturile pentru toate celelalte.

Un birou discret sub o scara.

Investește într-un scaun bun, dar fă mișcare regulat

Și la biroul de acasă poți căpăta aceleași obiceiuri și probleme medicale că și la birou, dacă nu ești atent. Ba chiar mai grave, pentru ca aici nu mai ai la fel de multe motive să te ridici de pe scaun. Fii propriul tău lider de sindicat și investește în sănătatea ta pe termen lung. Din primele încasări mai consistente cumpără-ți un scaun bun, dar investește și într-un abonament la o sală de sport sau la o piscină și folosește-l! Vestea bună este că acum îți poți face propriul tău program, așa că rupe din statul la birou și mergi la patinoar cu copilul sau la piscină/masaj pentru a-ți relaxa spatele și brațele.

Uu birou care poate disparea oricand este nevoie in spatele unei usi culisante. Amenajarea apartamentului aici.

Dă o petrecere de lansare!

Prezintă noul birou sau măcar noul proiect, membrilor familiei, mai ales celor mici. Cu cât pricepe mei repede toată lumea că este vorba despre un spațiu dedicat muncii între anumite ore, cu atât vei separa și tu mai bine viața de birou de viața personală, chiar dacă ambele se întâmplă în același spațiu. Cumpără câteva prăjituri și caută câteva rețete de cocktail fără alcool (te afli la birou totuși!) și inaugurează corespunzător noul tău punct de lucru. Succes!




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *