Cum alegi lumina de lucru potrivită pentru birou și camera copilului

Cum alegi lumina de lucru potrivită pentru birou și camera copilului

Atât noi, cat și copiii noștri lucrăm și învățăm mai bine și mai eficient dacă ne odihnim suficient și când trebuie. Asta înseamnă să ne respectăm programul de odihnă, precum și cerințele naturale ale creierului și corpului de lumină, mișcare, hrană și apă. Suntem mai performanți și mai fericiți când toate elementele sunt în echilibru.

În acest context, cât de importantă este lumina și cum ne poate influența productivitatea? Să vedem mai jos cum alegi lumina potrivită pentru birou și camera copilului.

Lumina și productivitatea

Majoritatea covârșitoare a oamenilor cu program de lucru de zi, inclusiv copiii, dacă îi întrebăm când se simt cei mai productivi, vor spune că dimineață și la miezul zilei. Asta în condițiile în care noaptea lor a fost una odihnitoare, cu suficiente ore de somn, potrivit vârstei.

Senzația de energie și capacitatea mare învățare și soluționare a problemelor vine din reacția creierului noastru la lumina albastră, vizibilă în proporția cea mai mare în timpul dimineții. Lumina albastră este cea care inhibă secreția de melatonina și induce trezirea.

Pe de altă parte, lumina albastră este emisă în cantități mari de către ecranele telefoanelor, tabletelor, computerelor și ale televizoarelor, ceea ce este bine pentru productivitatea din timpul zilei, dar total nepotrivit pentru orele serii, când ar trebuie să ne pregătim ușor-ușor de somn, eliminând activitățile din fața ecranelor și folosind lumini de ambient în culori calde, galben spre roșu, care induc relaxarea.

Așadar, pentru orele de lucru și pentru zi: lumina naturală sau lumina artificială rece, iar pentru orele serii și pregătirea pentru odihnă: lumina caldă și ecrane cat mai puțin.

Temperatura luminii și influența ei asupra stărilor noastre

Te simți vreodată somnoros la birou, deși dormi mai mult decât suficient? Este posibil ca lumina prea caldă (temperatura cea mai mică în grade Kelvin) să aibă ceva de a face cu asta. Orice lumină cu temperatura mai mică de 3.000K este o lumină caldă, potrivită pentru spațiile de relaxare și asociată cu dormitoarele, hotelurile, s.a. Lumina potrivită pentru lucru la birou, inclusiv pentru copii, este cea între 4.000 și 6.000K.

Dacă vrei să știi ce tempratura ar trebui să aibă lumina din fiecare cameră, aruncă o privire peste tabelul de mai jos.

Temperatura luminii2000K – 3000K3100K – 4500K4600K – 6500K
Culoarea luminiiAlb caldAlb receLumina la amiaza
Ce inspira fiecare culoareCalm, comod, intimVibrant, stralucitorRevigorant, proaspat, atentie
UtilizareLiving, bucatarie, dormitor, baie, restaurant, lumina de ambient, lumina decorativaSubsol, beci, garaj, spatii de lucru, lumina de citit, birou, baieZone expozitionale, lumini de securitate, garaj, lumina de lucru

Dar ține cont și că lumina va arată diferit în funcție de culorile din camera. Astfel, o camera amenajată în culori luminoase, naturale, are nevoie, ba chiar va fi scoasă în evidență de becuri cu lumina puțin mai rece, în timp ce una mobilată un culori reci și cu linii dure, va arăta mai bina scăldată într-o lumină caldă.

Cat de diferita arata acelasi ambient sub diefrite temperaturi ale luminii.

 Lumina potrivită pentru lucru

Cea mai bună lumina pentru lucru este lumina naturală. Asta înseamnă să ai amplasat biroul cat mai aproape de o fereastră, iar pentru zilele întunecate sau de iarnă, o lampa de lucru cu lumină rece este perfectă.

Iarna este cel mai greu să ne trezim și să ne punem în mișcare, iar asta din cauza cantității mici de lumină și zilelor foarte scurte. Pentru aceste perioade, lumina naturală trebuie suplimentată cu lumina artificială albă.

Lumina și programul copiilor

Copiii au aceleași probleme ca și noi, dar în plus ei au și un birou de lucru acasă, de obicei în camera lor, așa că aici avem control 100% asupra mediului lor de lucru. În același timp camera lor are mai multe funcții, așa că trebuie să ținem cont de toate: citit, lecții, arte, joacă și somn.

Ai grija ca biroul să se afle lângă fereastră pentru a folosi orice strop de lumină naturală. Pentru perioadele cu puțină lumină naturală, aici ai nevoie de lămpi de lucru sau aplice cu lumină albă 4000K-6000K, pentru a-i menține atenția trează. În restul camerei lumina trebuie să fie caldă, relaxantă, pentru a-l ajuta să se pregătească pentru odihna de noapte. De asemenea, ai grijă să nu vă extindeți prea mult în noapte cu temele și nu uita de regula ecranelor: înainte de culcare, cel puțin o oră, copilul nu trebuie să le folosească, deoarece lumina albastră emisă de acestea îl va stimula din nou, la fel ca ciocolata și sucurile cu mult zahar.

Amintește-ți de rutina pe care i-ai format-o când era bebeluș: baie, masaj, masă, poveste, somn. S-ar putea să fie epuizant pentru tine să mai faci asta încă un număr de ani după ce începe grădinița, dar este benefic pentru toată lumea. Copilul se simte în siguranță și odihnit datorită acestei rutine zilnice, ceea ce înseamnă că va învăța mai bine și va fi mai echilibrat. Iar un mic amănunt petrum temperatura luminii te poate ajută să faci această rutină mai ușor de dus la bun sfârșit în fiecare zi. În plus, după ce copilul adoarme, vei avea parte de câteva ore doar pentru tine.

Sursa imagini: http://nickyholender.com .

Produse recomandate

No Products Found

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.