Cât costă un apartament în Bucureşti în iulie 2016 şi alte tendinţe pe piaţa imobiliară din capitală - Sporul casei - Soluţii şi idei pentru casă şi grădină Cât costă un apartament în Bucureşti în iulie 2016 şi alte tendinţe pe piaţa imobiliară din capitală - Sporul casei - Soluţii şi idei pentru casă şi grădină

Cât costă un apartament în Bucureşti în iulie 2016 şi alte tendinţe pe piaţa imobiliară din capitală

Potrivit RE/MAX Properties, prețul mediu pentru un apartament în Bucureşti se situează în jurul valorii de 1.000 euro/mp, având posibilitatea să ajungă chiar și la 2.500 euro /mp.

Astfel, în zona Aviatorilor, cea mai scumpă din București, prețurile medii pe metru pătrat ajung chiar și la 2.500 euro, aceasta fiind urmată de zona de Nord unde costurile se situează la 2.200 euro/mp.

În Floreasca însă, în funcție de vechimea imobilului, prețurile pot varia între 900 și 1.700 euro/mp, în timp ce pentru o locuință în cartiere precum Titan sau Berceni, se achită între 700 și 850 euro/mp.

„Bineînțeles, prețurile variază dramatic de la o zonă la alta în funcție de facilități precum accesul la mijloacele de transport, apropierea față de parcuri sau alte centre de interes. De asemenea, anul construcției imobilului, dar și finisajele apartamentului aduc un impact în valoarea finală a locuinței”, a afirmat Mădălina Vasile, Broker/Owner RE/MAX Properties.

75% din tranzacţii, efectuate prin credit bancar

Referitor la modalitatea de achiziție a acestora, reprezentata companiei afirmă faptul că modul accelerat în care se construiesc complexe imobiliare în zonele periferice ale Capitalei a modificat în mare măsură ponderea tipurilor de achiziții.

În cazul noilor proiecte, tranzacțiile prin credit bancar reprezintă 90% din total.

În zona centrală, ultracentrală și zona de Nord a Bucureștiului, crește numărul tranzacțiilor în numerar, dar media întregii piețe înclină tot în favoarea creditelor bancare, acestea reprezentând 75% din totalul tranzacțiilor.

Locuinţele cu 2 şi 3 camere, în topul preferinţelor bucureştenilor

În ceea ce privește cele mai bine vândute tipuri de apartamente, Mădălina menționează că locuințele cu două și trei camere se mențin în topul solicitărilor bucureștenilor. Potrivit acesteia, motivul este de ordin financiar, întrucât pe segmentul apartamentelor de două camere, prețurile sunt mai accesibile, iar costurile ulterioare pentru întreținere sunt la fel de uşor de suportat.

„În plus, o astfel de locuință reprezintă un start bun atât pentru o familie aflată la început de drum, cât și pentru un tânăr care își dorește prima sa casă, ori pentru un cuplu la vârsta a treia care se află într-un proces de tranziție și de reducere a spațiului locuibil. Pe de altă parte, la categoria apartamentelor de trei camere se înscriu, de regulă, familile care au deja cel puțin un copil”, a completat Mădălina Vasile.

Sub 30 de ani – prima casă. La 40 de ani, upgrade sau investiţii

Pe segmentul rezidențial cu prețuri accesibile, clienții sunt reprezentanți, de cele mai multe ori, de tineri cu media de vârstă între 25 – 30 ani, aflați la prima lor locuință. Din considerente financiare, aceștia optează, de regulă, pentru zonele periferice din București.

Pe de altă parte, însă, clienții cu media de vârstă de aproximativ 40 ani se află în căutarea unui „upgrade imobiliar”, sau sunt interesați de investiții pe termen lung.

Vânzarea terenurilor, resuscitată datorită necesarului de locuințe

În ultimul an și jumătate, vânzarea terenurilor a cunoscut un trend ascendent, majoritatea solicitărilor fiind pentru terenuri potrivite pentru ridicarea proiectelor imobiliare, de la mici dimensiuni până la complexe ample, de sute de apartamente.

„Din punct de vedere al volumului, cele mai multe tranzacții sunt, desigur, pe segmentul rezidențial. Valoric, însă, investitorii au cel mai important cuvânt de spus, iar aceștia caută oportunități de extindere atât în București, cât și în zone adiacente acestuia”, a completat reprezentanta RE/MAX Properties.

În ceea ce privește segmentul comercial, cele mai multe tranzacții sunt reprezentate de spațiile comerciale ale căror prețuri variază între 300.000 – 500.000 euro, prețurile acestora fiind motivate de localizarea spațiului și oferirea unui vad comercial.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citeşte şi:

5 criterii de avut în vedere la achiziţionarea unei centrale termice

În urmă cu 10-15 ani, motivul principal pentru achiziţionarea unei centrale termice era debranşarea de la …