Ariston Thermo: venituri, profituri nete si investitii in continua crestere - Sporul casei - Soluţii şi idei pentru casă şi grădină Ariston Thermo: venituri, profituri nete si investitii in continua crestere - Sporul casei - Soluţii şi idei pentru casă şi grădină

Ariston Thermo: venituri, profituri nete si investitii in continua crestere

Ariston Thermo, unul dintre cei mai importanti jucatori mondiali pe piata de echipamente de incalzire, a incheiat anul 2013 cu o crestere a business-ului, dar si cu o majorare a profitului si a investitiilor derulate, urmand ca in acest an sa isi continue consolidarea pozitiei la nivel mondial.
“In 2013, ne-am crescut si mai mult prezenta la nivel international prin operatiuni majore de dezvoltare, consolidandu-ne pozitia din Europa si Italia prin cresterea investitiilor in Cercetare si Dezvoltare”, a declarat Paolo Merloni, Presedintele Executiv al Ariston Thermo.
Potrivit afirmatiilor sale, in 2013, compania si-a majorat si mai mult investitiile in Cercetare si Dezvoltare, ajungand la un total de 61 de milioane de euro, fata de 58 de milioane de euro in anul precedent.

In plus, de-a lungul anului trecut, Ariston Thermo a relizat pasi importanti, in conformitate cu obiectivele Grupului de a continua cresterile atat pe pietele mature, cat si pe cele emergente, prin investitii in imbunatatirea produselor si ridicarea prezentei la nivel international.

Astfel, la mijlocul anului trecut, Ariston Thermo a anuntat doua asocieri importante, una pe piata italiana si alta peste granite. Prima implica achizitia unei companii ce produce componente electrice, DhE, in timp ce a doua implica un joint venture in Uzbekistan, cu firma Uztransgaz – o subsidiara a furnizorului de utilitati detinut de stat, Uzbekneftegaz – axata pe producerea si distributia de produse cu eficienta ridicata pe piata locala. Este important de amintit, de asemenea, ca, la inceputul anului 2014, Grupul l-a numit pe Leonardo Senni in functia de Chief Executive Officer.

In ceea ce priveste business-ul Grupului, reprezentantul companiei a anuntat ca Ariston Thermo a realizat venituri anuale de 1.335 milioane de euro in 2013, in crestere cu 0,8% comparativ cu 2012 (o crestere cu 2,4% daca nu se iau in calcul fluctuatiile ratei de schimb valutar). In acelasi timp, compania a raportat o crestere cu 7,6% a EBITDA ajustat la 141 de milioane de euro si un avans cu 16,5% al EBIT, la 99 de milioane de euro. Profitul net al companiei a raportat, de asemenea,  o majorare cu 24%, ajungand la 62 de milioane de euro.

Planuri pentru 2014

Pentru 2014, compania urmareste sa isi imbunatateasca in continuare produsele, sistemele si solutiile.  De asemenea, Grupul va continua sa se concentreze pe brandurile proprii, investind in marketing si comunicare pentru a se dezvolta tot mai mult pe pietele pe care opereaza, si va face, de asemenea, noi investitii in productie, dar si in Cercetare si Dezvoltare.

„Grupul nostru este acum intr-o pozitie excelenta, echilibrat atat din punct de vedere al penetrarii la nivel geografic cat si al mixului de produse, si, in 2014, isi propune sa creasca datorita prezentei internationale, a puterii brandului si imbunatatirii solutiilor”, a mai spus Paolo Merloni.

O noua fabrica de boilere

Prima parte a anului in curs a insemnat pentru Ariston Thermo si inaugurarea unei noi unitati de productie de boilere electrice in apropiere de Hanoi, Vietnam, care va deservi piata autohtona, cat si tarile din Asia de Sud-Est. Aceasta este amplasata pe o suprafata de 50.000 de metri patrati si a dus la crearea a circa 300 de noi locuri de munca in regiune, avand o capacitate de productie de 1 milion de boilere pe an. Odata cu inaugurarea acestei noi fabrici, Ariston Thermo isi imbunatateste capacitatea de a raspunde nevoilor pietelor din Sud-Estul Asiei.

“Aceasta noua fabrica intareste strategia noastra de dezvoltare la nivel mondial, care se defineste printr-o prezenta internationala puternica combinata cu radacini locale, pentru a fi astfel cat mai aproape de clientii nostri”, a afirmat Presedintele Executiv al Ariston Thermo.
„Prin inaugurarea acestei unitati de productie ne consolidam capacitatea de productie in tarile din Asia de Sud-Est, o zona cu o crestere puternica si in care Vietnamul este punctul central al strategiei noastre de dezvoltare”, a mai adaugat reprezentantul companiei.
Inaugurarea fabricii de boilere este, de asemenea, rezultatul unei povesti de succes a Ariston Thermo in Vietnam, o piata pe care Grupul este prezent inca din 1988, fiind in acelasi timp lider cu brandul Ariston, unul dintre cele mai respectate marci italiene din aceasta tara.

Achizitie pe piata din Africa de Sud

Primele luni din 2014 au insemnat pentru Ariston Thermo si continuarea expansiunii internationale prin intrarea directa pe piata din Africa de Sud, piata pe care compania nu avea o prezenta directa, odata ca achizitia unei companii dinamice si cu cresteri rapide.

Astfel, Ariston Thermo a finalizat cumpararea integrala a Heat Tech Geysers, cel de-al doilea jucator al pietei de boilere electrice sud-africane, care are 150 de angajati si un business de 15 milioane de euro in 2013, in crestere comparativ cu anul precedent. Translink Corporate Finance a actionat in calitate de consultant financiar unic.

  Ariston Thermo Romania

Ariston Thermo Romania este filiala locala a companiei italiene Ariston Thermo Group, unul dintre cei mai importanti jucatori internationali in productia si furnizarea unei game complete de echipamente si servicii destinate incalzirii si producerii de apa calda menajera.
Portofoliul de produse Ariston Thermo Romania este compus din centrale termice murale si de pardoseala, conventionale si in condensare sub brandurile Ariston, Chaffoteaux si Rendamax, boilere electrice si indirecte, instanturi pe gaz, aparate de aer conditionat, pompe de caldura si panouri solare.
Ariston Thermo Group a inregistrat in 2013 vanzari totale de 1,335  miliarde de euro si a vandut 7,2 milioane de produse in peste 150 de tari. Compania are in total 6.600 de angajati in cele 45 de companii si 7 reprezentante aflate in 31 de tari. Compania asigura, de asemenea, o distributie ce acopera peste 150 de state din intreaga lume. Grupul ofera o gama completa de produse, sisteme si servicii, in special sub brandurile Ariston, Elco, Chaffoteaux si Racold.

Presedinte Executiv, Paolo Merloni

Ariston_Paolo_Merloni_2014

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citeşte şi:

Perdelele pentru uşă fluide, practice şi cu montaj extrem de simplu

Odată cu sosirea căldurii, necesitatea închiderii uşilor pentru protecţie la frig dispare, dar deschiderea lor …