Amenajarea biroului: idei și mobilier pentru sala de așteptare

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print
Share on whatsapp

Alături de site-ul vostru, cartea de vizită sau bannerul de afară, sala de așteptare vorbește despre voi ca profesioniști, ceea ce faceți și cât de grijulii sunteți față de clienți, precum și despre stilul vostru personal.

Din studierea comportamentului uman, a rezultat că este nevoie doar de câteva secunde (intre 7 și 10 se pare), pentru a decide dacă un spațiu ne place sau nu, dacă ne inspiră sau nu.

Checklist:

  • De câte ori a trebuit să stai într-o sala de așteptare cu hainele în brațe?
  • Ori, mai rău, de câte ori a trebuit să aștepți în picioare, cu hainele în brațe?
  • De câte ori ai intrat într-o sala așteptare întunecoasă și neprietenoasă, fără să ai habar pe ce ușă trebuie să intri pentru consultația / discuția propriu-zisă?
  • De câte ori ai ajuns în săli de așteptare cu mobilier atât de fistichiu și incomod încât ai sfârșit tot prin a rămâne în picioare?

(Ca să răspund la propriile întrebări: eu de prea multe ori, din păcate, dar lucrurile se schimbă în bine, treptat-treptat).

Acum ești la rândul tău un profesionist cu cabinet / salon propriu și dacă nu vrei să faci o impresie nepotrivită cu ceea ce ți-ai propus, investește ceva timp și bani și în amenajarea sălii de așteptare a biroului tău.

Sfatul unui profesionist în design interior este neprețuit, dar dacă te-ai hotărât să amenajezi biroul de unul singur, atunci ține cont de ideile si sfaturile de mai jos.

Spatii de birouri Mitclima Bucuresti, proiectare si executie MISO Architects

Elementul cheie al unei săli de așteptare: ospitalitatea

Amintește-ți în fiecare moment că spațiul recepției este parte a ceea ce comunică brandul tău!

Dacă ai un birou deschis publicului, un hair&nail salon, un cabinet medical de mediciana umană sau veterinară, un cabinet de psihologie sau stomatologic, vrei să îți primești clienții, colaboratorii și pacienții într-un mediu cât mai plăcut și reprezentativ pentru ceea ce faci tu.

Dacă te adresezi unui public cu nevoi speciale, trebuie să te asiguri că sala ta de așteptare include elemente de mobilier speciale.

Dacă vei fi vizitat și de copii, trebuie să amenajezi în așa fel încât decorul să se adreseze și lor și ar trebuie să existe un colț cu elemente de petrecere a timpului liber și pentru ei: mici jucării, cărți de colorant, puzzle, blocuri de construit, etc.

Sursa imagine: pexels.com

1. Oferă confort: mobilierul pentru sala de așteptare

Dacă ai spațiul necesar, trebuie să le oferi clienților și vizitatorilor tăi zone de așteptare pe scaun.

Îți știi programul, știi cât de aglomerată este posibil să devină sala de așteptare, așa că asigură-te că ai suficinte locuri pentru stat jos.

Având configurația spațiului și știind care sunt cele mai probabile fluxuri de circulație, poți determina ușor cât spațiu ai la dispoziție pentru zona de odihnă și implicit ce piese de mobilier se potrivesc acolo.

Asigură-te și că mobila pe care o alegi este suficient de comodă și îmbietoare. De pildă, dacă îți place un anumit scaun de vizitator, comandă unul de probă mai întăi și testează-l personal. Dacă te simți bine pe el, înseamnă că se vor simți bine și clienții tăi.

Cu o canapea este mai greu să faci teste, dar o canapea are șanse mult mai mari să ofere confort decât un scaun cu șezut din plastic, de pildă. Pe de altă parte, o canapea prea comodă, prea moale, sau cu design prea futurist este o problemă pentru persoanele mai în vârstă, care se ridică si se așează mai greu.

Dacă optezi pentru mobila built-in, construiește-o astfel încât să ofere un șezut suficient și un sprijin adecvat pentru spate.

Zona de receptie open-space. Sursa imagine: https://www.officechairsunlimited.com/

2. Un loc pentru hainele clienților

Ai fost în această situație și tu, așa că gândește pragmatic. Ce te aștepți să facă clientul tău cu haina, umbrela sau geanta, odată ce întră în biroul tău sau în sala de așteptare?

Să le țină în brațe? Să le pună pe scaun, în spatele lui? Să le așeze alături? (Unde?)

Vizita la cabinet sau biroul tău presupune ca vizitatorul să își lase undeva aceste obiecte personale pentru ceea ce are de făcut?

Dacă da, atunci trebuie să îi oferi un cuier, indiferent dacă este o sală de așteptare doar a ta sau o împarți cu alți profesioniști.  Poate fi un cuier de perete, un cuier încastrat sau un cuier pom, în funcție de cât îți permite spațiul.

Când plouă, și umbrelele ude sunt o problemă, așa că asigură un loc și pentru acestea. Cuierele pom cu suport de umbrelă sunt o soluție.

Orice plus de confort oferit clienților tăi vă fi ținut minte și vă transforma întreaga experiență într-una plăcută și memorabilă. Ceea ce este bine pentru afaceri!

cuier pom

Cuier pom, pentru eficienta maxima si spatiu ocupat minim

3. Luminează bine spațiul

Luminează-l suficient și adecvat. Astăzi există atât de multe versiuni de corpuri de iluminat, benzi LED de orice culoare, spoturi și lumini direcționale, încât nu mai este nici o scuză să nu luminezi o sală de așteptare corespunzător.

Sigur, este minunat să permiți luminii naturale se inunde spațiul, dar oricum ar fi, ai nevoie și de lumini interioare suficiente, pentru citit, pentru relaxare sau pentru a marca anumite zone. Cu atât mai mult în cabinetele și birourile unde se lucrează cu acte diverse.

Ai grijă și la culoarea luminii! Dacă alegi corpuri cu lumină rece, asta vă fi și senzația care o oferă sala de așteptare: de spațiu rece, impersonal, neprimitor.

Lumina, în cantitatea și la temperatura potrivită transmite un mesaj de bun-venit tăcut, dar esențial, și dă o senzație de bine.

O zona de primire sau consfatuiri, dupa caz. Sursa imagine: https://mydecorative.com/

4. Ajută clienții și vizitatorii să se orienteze ușor

Prin orientare ușoară înțelegem atât orientare în spațiu, prin semnalistica corespunzătoare, cât și în timp.

Dacă scrii pe fiecare ușă ce reprezintă și cine ocupă biroul respectiv, dacă indici eficient unde se află toaleta, ieșirea de urgență, sau, în coditiile pandemiei, care sunt fluxurile de intrări / ieșiri, vei oferi vizitatorilor tăi o experiență civilizată, pentru care te vor ține minte.

Prin orientarea în timp, înțelegem respectarea programului sau anunțarea civilizată, a clienților care așteaptă, despre timpul pe care îl mai au de așteptat.

Comunicare ușoară, deschisă și promptă, verbal și vizual, asigură și consultații “prietenoase” și clienți deschiși la comunicare. Rezultat: clienți mulțumiți, recomandări și un business în creștere pentru tine!

Sala asteptare cabinet medical. Sursa imagine: https://www.patientpop.com/

5. Fondul sonor

Muzica plăcuta și cu sonorul scăzut, alături de lumina potrivită, calmează, induce liniște și relaxare. Canalele de știri, posturile de radio cu playlisturile lor repetitive, induc neliniște, stress și chiar indispoziție.

În funcție de specificul activității tale, poți oferi muzică ambientală discretă și relaxantă, un post de televiziune neutru politic (gen National Geografic) sau nimic. Clienții tăi oricum găsesc în propriile telefoane ultimele știri dacă au nevoie de ele.

Tu poți crea în propriul cabinet sau birou un embient propice comunicării și conlucrării, de care ai nevoie pentru afaceri. 

Dacă oferi Wi-Fi gratuit, nu uita să lași la vedere și parola pentru router!

Sursa imagine: https://www.designtrends.com

6. Menține lucrurile simple

Dacă ai o sală așteptare, atunci menține lucrurile simple: oferă locuri pentru cei care trebuie să aștepte, o zonă pentru lăsat hainele și umbrelele și o zonă de informații.

Mai poți afișa artă, mesaje pozitive, informații profesionale, poți lăsa la îndemăna reviste și cărți, dar nu mai mult.

Spațiile publice, cum este o sală așteptare, trebuie să fie prietenoase, luminoase și colorate optimist, dar nu exagera cu decorațiunile, în special cele care pot fi ușor agățate în trecere de fluxul de persoane.

Newsletter Sporul casei

Lasa adresa de email si primesti gratuit un ebook cu proiecte romanesti de amenajare a livingului

MAGAZIN SPORUL CASEI

Intreaba! Specialistul iti raspunde

Alte articole Sporul casei:

IȚI PLACE CE citesti? ABONEAZĂ-TE la newsletter

Comentarii

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.